A mennyei megjelenés!

(2017.04.09.)   

(Ihos László élőben elhangzott tanításának igei kivonata)

Jel 1:12 Megfordulék azért, hogy lássam a szót, amely velem beszéle; megfordulván pedig, láték hét arany gyertyatartót;
jel 1:13 És a hét gyertyatartó között hasonlót az ember fiához, bokáig érő ruhába öltözve, és mellénél aranyövvel körülövezve.
Jel 1:14 Az ő feje pedig és a haja fehér volt, mint a fehér gyapjú, mint a hó; és a szemei olyanok, mint a tűzláng;
jel 1:15 És a lábai hasonlók voltak az izzó fényű érchez, mintha kemencében tüzesedtek volna meg; a szava pedig olyan, mint a sok vizek zúgása.
Jel 1:16 Volt pedig a jobb kezében hét csillag; és a szájából kétélű éles kard jött ki; és az ő orcája, mint a nap amikor fénylik az ő erejében.

Amikor János megfordult, hogy lássa azt aki őt megszólította, hét arany gyertyatartót látott, közöttük pedig bokáig érő ruhába öltözött emberfiához hasonlót.

Tehát Krisztust mint emberfiát!

Az emberfia címet, vagy nevet alkalmazza Dániel könyve is a Messiásra és mintegy százszor fordul elő Ezékiel könyvében.

Dán 7:13 Látám éjszakai látásokban, és íme az égnek felhőiben mint valami emberfia jőve; és méne az öreg korúhoz, és eleibe vivék őt.

Az úr Jézus előszeretettel nevezi így önmagát, több mint hatvanszor az evangéliumokban.

Ugyan miért???

Mert kezdettől fogva, az emberré létele előtt gyönyörűséget talált az emberek fiaiban.

I móz 1,1

Kezdetben teremté Isten az eget és a földet.

Péld 8:22 Az Úr az ő útjának kezdetéül szerzett engem; az ő munkái előtt régen.

Péld 8:23 Örök időktől fogva felkenettem, kezdettől, a föld kezdetétől fogva.
Péld 8:24 Még mikor semmi mélységek nem voltak, születtem, még mikor semmi források, vízzel teljesek nem voltak.

Péld 8:25 Minekelőtte a hegyek leülepedtek volna, a halmoknak előtte születtem.
Péld 8:26 Mikor még nem csinálta a földet és a mezőket, és a világ porának kezdetét.
Péld 8:27 Mikor készíti az eget, ott valék; mikor felveté a mélységek színén a kerekséget;
péld 8:28 Mikor megerősíté a felhőket ott fenn, mikor erősekké lőnek a mélységeknek forrásai;
péld 8:29 Mikor felveté a tengernek határit, hogy a vizek át ne hágják az ő parancsolatát, mikor megállapítá e földnek fundamentomait:


péld 8:30 Mellette valék mint kézműves, és gyönyörűsége valék mindennap, játszva őelőtte minden időben.


Péld 8:31 Játszva az ő földének kerekségén, és gyönyörűségemet lelve az emberek fiaiban.

Róm 8:29 Mert akiket eleve ismert, eleve el is rendelte, hogy azok az ő fia ábrázatához hasonlatosak legyenek, hogy ő legyen elsőszülött sok atyafi között.

Itt nem tudósít az írás más teremtmények meglétéről.

Az atyánál nincs idő, most állapot van, ez szerint akár az ember is lehetet Jézus után az első zsenge teremtmény!

Péld. 8,22–31. A bölcsesség méltósága.

A legtöbb, amit a bölcsesség magasztalására könyvünk elmond.

A bölcsesség, Isten megszemélyesített tulajdonsága, az első teremtmény.

A szakasz mögött álló világkép:

A teremtés és a üdvtörténet a mennyben kezdődött, ősóceánból emelkednek ki a hegyek, majd a síkságok, rájuk boltozódik az ég a felhőkkel.

A források alulról az ősóceánból törnek föl, az anyagi lét a szellemi leképeződése, amely halandó állapotot tükröz, mivel rabja időnek és térnek!

Láthatóvá válik a partok vonala, majd megjelenik az ember.

Tehát egy ősi teremtéstörténet képezi a hátteret.

Szintén teremtmény, de régibb, első.

Az elsőszülött pedig legmegbecsültebb, az erő java.

Jel 3,14

A laodiceabeli gyülekezet angyalának is írd meg: ezt mondja az ámen, a hű és igaz bizonyság, az Isten teremtésének kezdete.

Kol 1,15

Aki képe a láthatatlan Istennek, minden teremtménynek előtte született;

Az atya mindenek kezdetéül szerezte, Jézust, a megtestesült bölcsességet!

Ján 5,19

Felele azért Jézus, és monda nékik: bizony, bizony mondom néktek: a fiú semmit sem tehet önmagától, hanem ha látja cselekedni az Atyát, mert amiket az cselekszik, ugyanazokat hasonlatosképpen a fiú is cselekszi.

Ján 5,30

Én semmit sem cselekedhetem magamtól; amint hallok, úgy ítélek, és az én ítéletem igazságos; mert nem a magam akaratát keresem, hanem annak akaratát, aki elküldött engem, az Atyáét.

E halandó viszonyok között, az egyéni akarat csak Isten akaratán keresztül tud működni!

Ján 5,26

Mert amiként az atyának élete van önmagában, akként adta a fiúnak is, hogy élete legyen önmagában:

Az atya egyedül az elsőszülöttnek adott életet önmagában!

Ján 5,27

És hatalmat ada néki az ítélettételre is, mivelhogy embernek fia.

Látta azt az időt, amikor még nem állt ellentétben az ember az Istennel, amikor ő volt az úr gyönyörűsége, az emberek meg az ő (bölcsesség) gyönyörűsége voltak.

Ilyen méltóság hívogatja az embereket.

Jak 1,18

Az Ő akarata szült minket az igazságnak igéje által, hogy az Ő teremtményeinek valami zsengéje legyünk.

Mk 10,6

De a teremtés kezdete óta férfiúvá és asszonnyá teremté őket az Isten.

Ahogy a földi teremtményeknél is minden fajnál van hímnemű és nőneműlény, úgy a szellemi teremtésben is vannak férfi és női szellemek.

A férfiszellemek száma megegyezik a nőiekkel.

Minden férfiszellemhez Isten törvénye szerint női szellem van rendelve.

Ők teljesen összeillők és egymás kölcsönös kiegészítésével és a hűséges együttműködéssel Istentől kapott feladatukban találják meg legmagasztosabb személyes örömüket.

Márk 12:24 Jézus pedig felelvén, monda nekik: avagy nem azért tévelyegtek-e, mert nem ismeritek az írásokat, sem az Istennek hatalmát?



Márk 12:25 Mert mikor a halálból feltámadnak, sem nem házasodnak, sem férjhez nem mennek, hanem olyanok lesznek, mint az angyalok a mennyekben.

Az ilyen egymásnak teremtett szellempár megnevezése duale.

Ez annyit jelent, hogy ketten, akik összetartoznak.

Ezek azok a házasságok, melyek az égben köttetnek.